تحقیق بهداشتكار دهان و دندان

دسته بندي : علوم پزشکی » دندان پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بهداشتكار دهان و دندان ،
با فرمت word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.

قسمتی از این تحقیق :
وظيفه بهداشت كار دهان و دندان برطرف كردن مواد ته نشين شده سخت و نرم از روي دندانها ( جرم گيري ) , آموزش روشهاي صحيح بهداشت دهان ودندان به بيماران و ارائه ديگزمراقبتهاي پيشگيري كننده دندان مي باشد. بهداشت كاران دهان و دندان ،‌ دندانها و لثه بيمار را معاينه كرده و موارد بيماري يا ناهنجاري را ثبت مي كنند . آنها جرم و پلاكهاي دنداني را مي زدايند, از دندانها عكسهاي اشعه ايكس گرفته و آنها را ظاهر ميكنند و از مواد پيش گيري كننده پوسيدگي مانندفلورايد و مواد درزگير براي حفره ها و تركهاي دنداني استفاده مي كنند . در بعضي كشورها ، بي حس كردن دندان , تراش دادن و پركردن موقتي , پانسمان اطراف دندان , برداشتن بخيه , و صيقل دادن و پرداخت روكشهاي فلزي بر عهده بهداشت كاران دهان و دندان مي باشد . با اينكه بهداشت كاران دهان و دندان ممكن است نوع بيماري را تشخيص ندهند ، اما ميتوانندآزمايشات باليني و آزمايشگاهي را جهت تشخيص نهايي دندانپزشك مهيا سازند . آنها گاهي در طي درمان به عنوان دستيار با دندانپزشكان همكاري مي كنند .
بهداشت كاران دهان و دندان همچنين به بيماران كمك مي كنند تا از بهداشت دهان و دندان بالايي بهره مند شده و آنرا حفظ كنند . به عنوان مثال ,آنها ممكن است در باره ارتباط ميان رژيم غذايي با سلامت دهان و دندان و يا حتي رابطه بهداشت دهان ودندان با بيماريهاي جدي مانند بيماريهاي قلبي و سكته هاي مغزي تو ضيحاتي را ارائه دهند . در ضمن درباره روش انتخاب مسواك و شيوه نخ كشيدن دندانها به بيماران اطلاعات مي دهند .
آنها براي تميز كردن و پرداخت دندانها از وسايل دستي ، چرخان و يا ماوراي صوت و براي عكس برداري از دندان از دستگاه عكسبرداري با اشعه ايكس ، براي بي حس كردن از سرنگ و سر سوزن و براي توضيح بهداشت دهان و دندان از مدل دنداني استفاده مي كنند 
محيط كار
انعطاف پذيري در شيفت كاري يكي از خصوصيات ممتاز اين حرفه است و كار به شكل تمام وقت , پاره وقت , شبكاري و ياحتي در روزهاي تعطيل انجام مي شود.
غالبا” بهداشت كاران دهان و دندان 2 الي 3 روز در هفته توسط دندانپزشكان استخدام مي شوند و بنا براين آنها امكان كار درچندين مطب دندانپزشكي را ميابند . 
بهداشت كاران دهان و دندان در مطب هاي تميز و با روشنايي مطلوب به كار مي پردازند . بكارگيري شيوه هاي محافظت كننده به هنگام استفاده از گاز بي حسي و رعايت اصول راديو لوژي از نكات مهم ايمني در كار آنها محسوب مي شوند . آنها به منظور محافظت خود دربرابر بيماريهاي عفوني از عينكهاي محافظ , ماسك جراحي و دستكش استفاده مي كنند.
فرصتهاي شغلي
از آنجايي كه چند شغلي بودن در اين رشته رايج است , لذا شمار مشاغل افزون بر تعداد بهداشت كاران دهان و دندان مي باشد . بسياري از آنها به شكل پاره وقت كار مي كنند . 
گروهي از بهداشت كاران در مطب هاي خصوصي دندانپزشكي مشغول بكارند .گروهي نيز در مراكز عمومي بهداشتي ، بيمارستانها و كلينيك ها به كار مي پردازند .
دسته بندی: علوم پزشکی » دندان پزشکی

تعداد مشاهده: 508 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:175 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.