تحقیق تستهاي غير مخرب

دسته بندي : علوم پایه » شیمی
دانلود تحقیق با موضوع تستهاي غير مخرب،
با فرمت word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.

قسمتی از این تحقیق :
با توجه به کاربردهای وسیع فولاد و حجم بالای خرید مقاطع فولادی، ارائه سرتیفیکیت محصولات فولادی جهت جلوگیری از مغایرت فروشی و فروش کالاهای غیر مرغوب، کنترل کیفیت مقاطع فولادی از اهمیت به سزایی برخوردار است. قطعات فولادی در آلیاژهای مختلف عمدتا قطعات حساس صنعتی هستند و این موضوع بر اهمیت کنترل کیفیت پیش از استفاده از آن‌ها، می‌افزاید.
همچنین در بحث مهندسی معکوس انجام آنالیزهای دقیق علمی روی یک قطعه این امکان را فراهم می‌کند تا به کمک مهندسی معکوس، مشابه آن قطعه مورد طراحی و در مراحل بعد تولید شود.
دسته بندی تست‌های کنترل کیفیت
انواع تست‌ها از لحاظ نوع آنالیز
تست‌های کنترل کیفی را می‌توان از چند جنبه دسته¬بندی نمود. از لحاظ نوع آنالیز قابل ارائه تست‌های کنترل کیفی مواد به دو دسته کلی مکانیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند.
آنالیز خواص مکانیکی
در حوزه فولاد و دیگر فلزات و آلیاژهای آن‌ها، مهم‌ترین تست‌هایی که به آنالیز مکانیکی مواد می‌انجامند عبارتنداز:
تست کشش
از مهم‌ترین تست‌هایی که اطلاعات بسیار سودمندی درباره خواص و ساختار ماده در اختیار ما قرار می‌دهد، تست کشش می‌باشد. در حقیقت خروجی این تست نموداری تحت عنوان نمودار تنش – کرنش است. با بررسی اطلاعات این نمودار اطلاعات مختلفی مثل استحکام کششی، تنش تسیم و تنش شکست استخراج می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این نمودار توصیه می‌کنیم مقاله نمودار تنش کرنش در صنعت فولاد و بتن را مطالعه کنید.
دسته بندی: علوم پایه » شیمی

تعداد مشاهده: 406 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:146 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.