تحقیق پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری، آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان

دسته بندي : مدیریت » تجارت الکترونیک
توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری، آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان،
در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
- مقدمه
امروزه فناوری ها جدید نقشی تعیین کننده و فراگیر در کسب و کارهای سازمانی دارد. این وضعیت و تحولات احتمالی آن‌، چالشهای متعددی را در برابر تواناییهای ما نسبت به طراحی و ارایه سیستمهای اطلاعاتی مطرح می‌سازد . به هر حال، برای بسیاری از سازمانها، سیستم‌های اطلاعاتی و در کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، هنوز در راستای عملکرد بازاری و ارتباط با دست اندرکاران آن نقشی نوآورانه دارد . این به معنی آن است که، فرایند پذیرش، به عنوان عینیتی امکان پذیر از فرایند تصمیم گیری ویا مسایل مدیریتی در آمده است. انگیزه برای نوآوری زمانی در سازمان ایجاد می‌شود که تصمیم گیرندگان شکافهای عملکردی را مورد توجه قرار دهند یا پی برند که وضعیت موجود سازمان رضایت‌بخش نیست.
بهبودهای تکنولوژیک و فرایندی ، نقشی ملموس در تحقق اهداف کیفی و عملکردی دارند. تشخیص این بهبودها که باعث افزایش سطح کیفی سازمان می‌شود ، روندی تعیین کننده برای عملکرد فرایندی است. از جنبه استراتژیک ، موفقیت فرایندهای نوآوری مدیریتی بسته به تلاشهای رقابتی است . این تلاشها ممکن است شامل دانش عمیقی از پیشرفتهای تکنولوژیک و تحلیل کافی از مزیتهای شبکه ها باشند . این به معنی آن است که مدیران بایستی فناوریهایی را که الزاما با ایجاد سطوح بالای دانش و نیز بهبود کیفیت بدیلهای ارایه شده تلفیق می‌شوند ، مورد توجه قرار دهند ( گیلبرت و کلی ، 2005).    
این ملاحظات مربوط به ارزش اطلاعات‌، بایستی بر ارزیابی سازمان از فناوری اطلاعات متمرکز شود. ارزیابی اجرایی قبلی ممکن است مقدم بر فرایند تصمیم گیری باشد ، یعنی قبل از نصب فناوریهای محاسباتی در سیستم‌های اطلاعاتی مربوط به آنها. بعد از این عمل، سازمان می‌تواند برارزیابی فرا عملکردی این فناوری متمرکز شود ، یعنی ارزیابی مربوط به استفاده عملیاتی ازفناوری اطلاعات (کریپانونت ، 2007).   
آشکار است که بسیاری از بخشها از قبیل خدمات مالی ، فناوری اطلاعات، تولید، حمل و نقل، مشاوره ، تولید، خرده فروشی، عمده فروشی و انتشارات، با ارزیابی استفاده عملیاتی از ICT مرتبط هستند، برای اینکه آنها همیشه بر همه ظرفیتهای IT متکی اند. به‌هرحال، ارزیابی این تواناییها و مزایای مربوط به آنها که ممکن است از طریق سازمان مورد بهره برداری قرار گیرد ، فرایندی پیچیده است که در آن هیچ توافقی نسبت به روش ایده آل ارزیابی یا نحوه بهتر انجام دادن آن وجود ندارد (تکنولوجی ، 2007).
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه
فناوری های جدید و دولت الکترونیک
تحقق دولت الکترونیکی   
چالش های مدیریت فناوری های جدید
پذیرش فناوری های جدید
انواع مدل های پذیرش فناوری
مدل پذیرش فناوری
تئوری عمل مستدل (کنش عقلایی)
تئوری رفتار برنامه ریزی شده
فناوری های جدید مدیریت
و . . . .
منابع دارد
دسته بندی: مدیریت » تجارت الکترونیک

تعداد مشاهده: 3486 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:339 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش.