تحقیق اسیدهای چرب و باروری طیور، گیاه رزماری و فراسنجه های کیفی اسپرم و باروری خروس ها

دسته بندي : علوم پزشکی » بهداشت عمومی
توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع اسیدهای چرب و باروری طیور، گیاه رزماری و فراسنجه های کیفی اسپرم و باروری خروس ها،
در قالب word و در 36 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
وظیفه خروس، تولید اسپرم و تلقیح مرغ است. اسپرم سازی از زمان بلوغ جنسی آغاز می‌شود. پس از آن، وزن بیضه ها افزایش می یابد، به گونه‌ای که در خروس های بزرگسال وزن بیضه ها به 10 برابر می رسد. دامنه پراکنش برای حجم منی خروس 08/0 تا 9/0 سی‌سی و برای غلظت اسپرم در منی، 5/3 تا 8 بیلیون گزارش شده است (اتچز ، 1380).
   رشد اولين ويژگي مورد نظر در گله‌هاي گوشتي بوده و انتخاب ژنتيكي نيز در درجه اول بر همين اساس صورت مي‌گيرد كه نتيجه آن با بروز بلوغ جنسي زودرس ولي با عدم رشد كافي غدد جنسي در گله‌هاي مادر توأم شده است. بعبارت ديگر، بروز بلوغ جنسي در گله‌هاي توليدي گوشتي امروزي به معناي رشد كامل غدد جنسي نيز نمي‌باشد. براي حل اين مشكل، علاوه بر برنامه روشنايي مناسب، حرارت و تهويه سالن نيز كه نقش اساسي دارند طوري بايد تنظيم شوند تا گله همزمان با رسيدن به بلوغ جنسي، غدد جنسي آن نيز رشد كامل كرده باشد (محمودزاده، 1380).
   عوامل گوناگونی مانند نژاد (سولر و همکاران ، 1965)، وزن بدن (هاریس و همکاران ، 1984)، سن (سرولینی و همکاران ، 1997)، فصل، نور و دما (باجپای ، 1963)، تغذیه (سکستون و رندن ، 1988) و سیستم نگهداری (فرید و همکاران ، 1987) بر تولید مثل و باروری خروس تأثیر می گذارند. آگاهی از تغییرات طبیعی فراسنجه های تولید مثلی خروس، برای تشخیص مشکلات باروری در گله و بکارگیری فناوری هایی مانند تلقیح مصنوعی، بهبود باروری، بهنژادی و تولید ضروری است.
   بیشتر پرندگان تولید مثل فصلی دارند و در عرض¬های معتدل و شمالی، تحت تأثیر افزایش طول روز، تولید مثل می‌کنند. اما پرندگان اهلی مانند بوقلمون، غاز و اردک در تمام طول سال توانایی تولید مثلی خود را حفظ می کنند. میزان تولید منی این پرندگان در فصل¬های مختلف، متفاوت است و به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی و نژاد یا سویه بستگی دارد (فرومان و کیربای ، 2000).
هزینه و نیاز به دقت بالا برای اجرای یک برنامه کارآمد تلقیح مصنوعی، از کاربرد گسترده آن در ماکیان جلوگیری کرده است. کارایی این روش را می توان با رقیق کردن و نگهداری دراز مدت منی، افزایش داد. حفظ توان لقاح اسپرم پرندگان اهلی تا مدت 48 ساعت، به اکسیژن، مایع رقیق کننده¬ای که فروکتوز یا گلوکز برای تولید ATP داشته باشد، توان بافری بسنده برای حفظ pH و دمای 5 تا 7 درجه سانتی گراد نیازمند است (اتچز، 1380).
و . . . .


فهرست مطالب:
مدیریت خروس ها در گله مادر
عوامل موثر مربوط به باروری خروس در پرورش گله مادر
ویژگی هاي تولید مثلی پرندگان
اسیدهاي چرب و باروري طیور
اسیدهاي چرب اسپرم در پرندگان پرورشی
اثرات تغییر اسیدهاي چرب جیره بر اسپرم خروس
اثرات PUFA جیره بر عملکرد بیولوژیکی اسپرم پرندگان
ترکیب لیپیدي اسپرم خروس
ترکیب چربی، خصوصیات مایع منی و باروري در خروس
تولید رادیکال های آزاد در شرایط تنشی و اهمیت آنتی اکسیدان ها
اهمیت آنتی اکسیدان ها در افزایش باروری اسپرم
گیاه رزماری
رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد
دسته بندی: علوم پزشکی » بهداشت عمومی

تعداد مشاهده: 2386 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:123 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 36 صفحه، قابل ویرایش.